Monday, November 18, 2013

PERILAKU YANG BIASA CUMA TAK PERASAN

"Pakai earphone dan pasang volume kuat-kuat. Pastu buat2 tido". Salah satu cara nak elak perbualan. Biasanya kalau ada perselisihan faham antara individu. Korang perasan tak? Mesti ade yang buat camni gak kan? Banyak lagi reaksi camni cuma kite tak perasan...dan ada antaranya kita sendiri buat. 

Gmabar hiasan je
 Cuma kadang2 kita tak terfikir pun nak mengelak sampai ditanya "kau marahkan aku ke?". Walau kita cakap TAKDE LAH, tapi susah nak percaya. Jadi kalau kita betul tengah marah atau ape2 je...jujur je lah. Cakap je "ye, aku tengah marah @ sakit hati @ bengang dengan kau". Kan lebih baik? Sebab kita pun tak tau ape yg orang lain fikir...dan jugak sebaliknya. 

Ah...aku pun dah tak paham dah ape yg aku merepek ni. Ape yg aku cuba sampaikan adalah bagitau je la ape yg terpendam dalam hati tu. Jangan simpan...dan jangan la nak timbulkan sesuatu yg tak ada sebab hati tu ada mengatakn sesuatu...akibatnye nanti ade yg "sumbat telinga dengan earphone dan buat2 tido"... Peringatan jugak utk aku. Sementara ada masa ni...jagalah jalinan hubungan antara keluarga & sahabat sebaiknya. Rugi kalau diputuskan atas alasan yg tak munasabah... .