Tuesday, November 12, 2013

MISI MEE KARI & BIHUN SUP!!!

Kalo cakap pasal makan semua orang suka...tak gitu? Ha...kat sini aku nak share skit makanan feveret aku. Mee Kari & bihun sup antara dlm list aku lah. Kalo dah kata feveret mesti la cerewet bab rase. Betoi? Yes..aku memang cerewet. Hahaha....abes la bakal bini aku nanti...

Setakat ni, aku belum jumpa mana2 kedai yg jual mee kari yg jadi poojaan hati ku. Last aku makan yg betul2 sedap kaw melekat...kat umah member aku. Bini dia masak. Tu je. Nak mkn selalu...takkan nk mintak bini dia mskkan lak...? Haha. So pencarian diteruskan... Satu hari jumpa restoren ade jual mee kari udang galah kat Tasik Permaisuri. Rm8.50 semangkuk...tapi kantoi...cair je kuah. Huih..geram kau...huuhu...

Mee Kari Udang Galah...menarik pada rupa...rasa..hmm...
Tapi aku bernasib baik la sebab ade port nak pekena bihun sup. Memang aku makan tiap2 minggu...kat pasar malam hari isnin. Bagi aku sup dia memang best. Daging dipotong dadu. Tambah cili kicap ngan cili jeruk. Perghh! Meleleh peluh beb! Heheee...Lokasinye kat pasal malam hari Isnin shj. Di kg melayu subang. Betul2 tepi jln utama. Sape2 yang tau...boleh try. 

Ok. Pencarian mee kari diteruskan lagi. Target lps ni mee kari ketam kat seksyen 7 shah alam tu. Ramai org ckp kat fb, mee kari nye best. Tunggu aku dtg ye...yumm yumm...

P/s: kalau korang ade port yg best...share2 la...terutama mee kari. Tapi area KL ngan Shah Alam je la eh...jauh2 tu..tggu time aku gi holiday baru cari. Hehehe....

No comments:

Post a Comment