Friday, November 01, 2013

AUTA SI NEGRO ATAU...?

Kejadian ni berlaku mase aku lepak-lepak a.k.a ngula kat tempat reciving area. Tetiba datang sorang lelaki...mungkin african-american...I don't know lah...nak buat survey tentang tempat aku keje iaitu Pasaraya E. Katanya dia belajo kat U...(yg aku dah tak ingat ape nama)...dan sedang buat research tentang macam mana aturan/prosedur logistic ni. Dia nak tau macam mana cara nak hantar dan terima barang kat tempat aku keje ni.
Gambar hiasan
Mulanya aku nak bagi tau...tapi disebabkan dah banyak kes2 sindiket yang bijak pandai...aku dengan cepat mintak ID dia. Dia tunjuk. Kemudian aku mintak pulak dokumen2 yang menunjukkan dia betul2 tengah buat research pasal logistic ni. Dia jawab survey ni sekadar nak tau serba sedikit je...aku pun tambah seronok la. Aku ckp je segala macam hal berkaitan logistic kena refer kat HQ. Then dia mintak pulak nombor phone person in-charge. Haha...sebab aku dah malas nak panjang citer...aku terus je ckp...''i'm so sorry, I cannot give U any info about my company without any permission from my HQ...because all info are...'' . ''classified?''...dia yg jawab dgn soalan. Aku jawab ''Yes...tq''. Terus dia blah. Kah kah kah....
Gambar hiasan saje
Bukan aku tak caye...tapi sebab dah banyak sangat kes2 jenayah terancang skang...jadi aku kena lebih berwaspada la skit sebelum berlakunye kejadian yg tak diigini...tapi, moral cerita aku ni bukan tu je...yang paling penting ialah...blaja2 la English...wat malu je kalau tak pandai cakap...event ayat simple pon gagap. Camne tu? Hahahaha......(gelakkan diri sendiri...) pasni nak kene speaking slalu. Heheh...>__________>