Tuesday, November 26, 2013

ADA APA DENGAN HIJAU, KUNING DAN MERAH?

Salam sejahtera,
Sihat ke semua? Aku tengah blur sangat2 pasal fungsi lampu isyarat yg ada ni.  
p/s: ini sekadar pengetahuan am ekonomi rumah tangga..(pulakkk dah... XD)

Ni namanya lampu trafik gitu...
 
Aku cuma nak kan penjelasan daripada driver2 atau penunggang2 yg ade kat Malaysia ni. Apa yg korang paham dengan warna2 trafik light? Secara ringkasnya ape yg aku paham ialah, (betulkan kalau aku salah):

HIJAU - Jalan dengan senyuman sebab sempat sampai rumah utk makan malam.

KUNING - Tekan pedal minyak atau pulas trotel utk sampai dulu ke garisan penamat.
 
MERAH - Berhenti sambil dengar radio, atau main pou.

Ni ape yg aku paham lah. Tak tau lak kalo ade makna lain. Kan??

Sekian, wassalam.