Monday, December 02, 2013

MENU DIKALA CUACA MACAM HARI NI

Salam sejahtera...
Sejuk tak ingat punye. Dari pagi smpi waktu ni hujan tak benti2.  Dahla tmpat keje pun berhawa dingin...tambah la sejuknye. Tapi bagus. Anak2 boleh belajar silat...( kata pendekar Mustar)..hehe.
So, ape lagi. Time ni la perut mendendangkn lagu keroncong. Tekak ni dh rasa nak makan resepi2 hujan. =___="... Ni ape yg aku suka makan time cuaca camni...



Mee segera cap Mami Cef Tom Yam.
Mee segera. (Cup/paket).
Murah lagi ringkas. Tuang je air panas..tggu jap. Siap! Heh.


Bihun sup pasar malam kg melayu subang. Thorbekk~
Bihun sup.
Hari ni ade plak pasar malam. Memang cantekkk la. Panas2...boh sambal kicap...cili jeruk...perghh!!..meleleh keringat walaupun cuaca sejuk..haha...


Gambar hiasan (c) google image
Tom yam.
Ni memang takyah cakap la. Feveret aku selamanye. Kena ngan nasik panas, sambal velacan, kailan ikan masin. Mantap...! Hehehe...


Gambar hiasan (c) google image
Lempeng.
Ni nak kena rajin skit la. Kalau aku lempeng biasa je. Tapi tumiskan sambal bilis yg pedas kaw2 buat cicah. Ade plak kopi O. Tuudiaaa...haha...


Bukan semua sekali hadap. Yg mana pling senang yg tu dulu la bedal. Tapi kalo bole semua nak. Amboi...selera ape la aku ni ye. Mkn byk tak jugak gemok...huhu~....
Ade yg dah telan air liur tu? Ape lagi...jom ke dapur.....hahaha...
*mandi2 nak g pekena bihun sup. Kecur dh ni. Hehe...*

Sekian, wassalam...