Tuesday, December 10, 2013

MALU? KERJA BELAKANG TABIR JE LAHH...!!!

Salam sejahtera...

Sihat tak semua? Sihat bagus. Tak sihat cepat makan ubat. Jangan malu2 nak makan ubat tu. Kalau tak nanti lambat baik. Ape plak kaitan malu ngan ubat? Haaa...sebenarnye takde ape pun yg nak dimalukan, cuma aku ni je yg PEMALU. Hahahaha....tapi kat sini tak plak malu2 kan? Caitt!

Ye, betul. Aku memang pemalu. Tambah2 bila dah cebur bidang perniagaan ni, aku bertambah la malu. Mau nye tak. Nak kena serve customer yg datang. Nak melayan diorang lagi. Aku mula la gagap. Haha... Nak tekan kod kat cash register pon sampai silap. Adeiii... .

See....betapa malunya aku...hahahaha!

Dari sini la wujudnye OC 'rizal paperbag head' ni. Terhasil sebab apa? MALU. Yes...heh. Tapi, sampai bila aku nak jadi malu? Nak2 dlm bidang aku ni tak boleh ade perasaan malu. Kene terjah je. Buat muka tebal je. Huhu...tebal la sangat...kang kalo ade customer masuk..haa...menggelabah balik la aku.

Ate camne? Ade tips berkesan tak nak hilangkan rasa malu? Adakah 'malu' ni sejenis penyakit kronik yg perlu jalani sesi latihan kat atas pentas? Hhahaha.... aptb...

p/s: jap lagi ada vendor nak dtg hantar barang jual. Pompuan lak tu. Haduiiii~~~ duk dak duk dak...hahaha

Sekian, wassalam...



9 comments:

  1. perasaan malu dapat diatasi.. cuba2 buat selamba je.. :)

    ReplyDelete
  2. aku penah kena nyanyi lead atas pentas time induksi.... malu mmg ah ada tp kena bina satu barrier utk lwn perasaan tu, ko anggap je manusia2 kat depan ko tu pun malu2 jugak kat ko sebenarnya, dorang tak superior pun dari ko ^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sbb yg mnonton tu rmi sgt...tetiba blur atas pntas... malu aku bila nk bckp dgn org pompuan yg aku xknl...face to face..huhu

      Delete
  3. pemalu rupanya.. sama la.. di luar pemalu, dalam blog je nampak macam tak malu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dlm blog org tak nmpk muka...hehe...kalo malu pn org x prasan..

      Delete
  4. malu ni penyakit ke..?haha..ala buat selamber, cool, rilex je...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pernah tak bila time nak sampaikn sesuatu tetiba meremang bulu roma? Haa...tu la pnyakit sye...hehehe

      Delete