Thursday, October 24, 2013

Buah dari spesis naga???

Makin lama aku keje kat pasaraya ni bermacam-macam nama produk yg aku tau. Dan banyak yang aku BARU tau walaupun hakikatnye benda ni semua dah lama ada...(oh...nmpak sangat aku ni dok bwh tempurung. Kahkahkah...)

Sebelum ni aku dapat tau 'dragon fruit' atau nama melayunya 'buah naga'. Setakat kenal dan amik tau je la..makan tak penah pun...sbb bg aku TAK SEDAP. hehe... Dan baru2 ni aku dapat tau lagi satu produk hasil daripada sang naga gak iaitu...'PELAM NAGA!'. Jeng jeng jeng...(sound efek filem P Ramlee)..
 Ha...What..???!! Camne plak tu?? Bentuk naga ke? Ha? Ha?....Aku belek2 pelam tu. Kenapa la dipanggil ngan nama tu...lebih kurang je ngan pelam2 lain. Lagipun tak nampak ciri2 yang sesuai untuk dipadankan dengan nama naga. .kan? Kan? Ce tengok gambo kat bawah.
Amacam? Ce sape2 bagitau part mana yg ada naga. Hahaha... sape2 yang ada info share2 la ngan aku yang tak tau ni. Info yang korang share tu aku dulukan dengan ucapan terima kasih... Nanti kalau orang tanya takde la aku blurrr...je. hehe...

p/s: sebetulnye banyak lagi...tapi nanti2 lah. Jom try rasa Pelam Naga ni...worrghhh!!!