Tuesday, October 22, 2013

Bicara ayam dan itik??

Pernah dengar ''sorang cakap ayam, sorang cakap itik''?? Mesti penah kan? Slalunye kalau berada dalam situasi perbincangan yang tak jumpa jalan penyelesaian. Sebabnye? Yela...sorang cakap yang dia sendiri paham...sorang lagi cakap yang dia sendiri paham. Paham tak?
Camni lah. Aku bagi contoh situasi. Bayangkan korang tengah sembang berkumpulan, tapi korang tak paham ape yang geng korang cakapkan. Ape taknya bila geng korang tu sama batch, sama spesis. Bercerita perkara yang diorang je tau. Jadi, korang cuma dok tepi dengar je la. Tak paham pun citer ape yg disembangkan. Korang nak join masuk pun tak tau nak masuk kat mana. Ha..lebih kurang camni la. Boleh paham skit2? Tak paham jugak gi carik pakar lain. Hehehehe....

p/s: pesanan buat diri sendiri. (post ni contoh bicara ayam dan itik.)