Thursday, August 22, 2013

Bezanya dulu dengan sekarang.

Zaman berlalu dengan cepat. Tak sedar dah pun tahun 2013. Dah brape tahun kite sambut hari kebangsaan? Ha? Ha? Ambik kalkulator kire cepat. Hm....

Dah 6 tahun aku kerja kat pasaraya ni..dan tiap tahun yang berlalu..aku perhatikan semakin kurang orang beli bendera bila masuk bulan Ogos ni. Hm...kenapa ye? Adakah kesedaran tentang erti merdeka dah makin tipis dalam jiwa rakyat malaysia? Dulu...mase aku mula2 kerja...tiap kali nak sambut merdeka, ramai yang nak beli bendera. Nak letak kat kereta la..kat pintu rumah la..kat opis la...haih..kadang2 sampai clear terus bemdera yg dijual...memang seronok!

Bila keluar jalan2...penuh dengan bendera sana sini. Macam2 dekorasi kreatif. Boleh kata tiap rumah mesti ade bendera malaysia...memang grand abes la. Haaa....

Tapi sekarang...sunyi...je. kalo ade pun yang dah koyak berkibar atas tiang lampu. Yang dijual pun...hmm...ape yang ade cume sekadar display semata. Tak terusik..setakat dipandang dari hujung mata...hai...lepas ni...packing simpan dalam kotak balik...simpan untuk masa akan datang pulak...

P/s: mungkin dah makin banyak rakyat bukan Malaysia yg duduk kat negara ni...sabo je lah....