Thursday, August 08, 2013

A little gap in the photo...

Kebiasaan mana-mana keluarga. Mesti bergambar time raya. Dan aku pun tak terkecuali. Tahun ni dah 3 kali kitorang adik beradik bergaya dengan tema warna yang sama. Dan tema kali ni is hijau...umah hijau tu bkn disengajakan...cume bapak dah cat hijau dulu sebelum kitorang beli baju...hahaaa....jadi memang sedondon lah kan...^^,)

Tiap kali raya pun memang kitorang je la yang akan beraya kat rumah ni. Cuma dulu rumah papan..skang dah rumah batu. Biasanya kitorang akan bergambar lepas dah bersalaman mintak ampun sume...baru la bole posing sana sini kan...? Dan last skali kitorang akan begambar group camni. Tapi...gambar kali ni ada 1 kekurangan....adik aku yg bongsu. Ni la raya pertama aku tanpa yg bongsu. Dia tak balik beraya. Kerja...Atau sebenarnya dia membawa diri...? Yg paling terasa kekurangan raya tahun ni adalah bapak aku. Berjurai air mata bila dalam dakapan aku, dia mengadu rindu pada yg bongsu.
    Hati anak mana tak sayu bila didakap dlm tangisan begitu skali. Aku dh nekad taknak sedih2 time besalaman nnt...tapi...apa kan daya...Aku pun rindukan si bongsu jugak... apa yg berlaku pada si bongsu mengundang rasa benci di bibir saja. Padahal hatinya masih sayang dan rindu... siapa tak sayangkan anak...kan?...

P/s: Pengajaran buat aku pada raya tahun ni...jangan sesekali membenci kalau sebenarnya hati masih sayang...