Monday, April 27, 2015

BEZA SENARAI BARANG LELAKI DAN PEREMPUAN

Salam sejahtera,
Ni sekadar berkongsi dari pengalaman aku je ye. Biasanya kalau aku yang nak beli barang dapur aku straight forward je. Apa yang ditulis itu je la aku beli. Contohnya kalau nak beli sayur, aku akan pilih satu sayur je yang nak dimasak hari tu. Kalau nak beli buah, aku akan beli buah apa yang aku rasa nak makan time tu.
Tapi lain pulak kalau pompuan ni. Dalam senarai ada dua nama barang je, tapi dalam kepala bermacam-macam jenis barang yang nak dibeli. Contohnya, kalau nak beli sayur, dah fikir nak masak apa. So secara automatiknya senarai barang akan bertambah. Begitu jugak dengan barang-barang lain. Kadang kadang beli barang untuk diguna dua atau tiga hari kemudian. Senang kata "mane la tau kalau kalau nak masak itu masak ini nanti".
Macam nak buat karangan la kan. Ada point pastu pecahan pecahan idea. Kan jadi banyak. Heh. Kalau aku ke cashier dengan bawak bakul je, pompuan akan keluar bawak troli yang penuh dengan barang. Hahaha....
Ape pun, pompuan ni sebenarnya lebih teliti dan ketelitian tu bagus, cuma kadang kadang boleh jadi boros. So, bijak la bila berbelanja. Sekian.

Contoh senarai beli barang (kiri lelaki. Kanan pompuan)


P/s: kalau nak beli barang dapur aku suka pergi sendiri. Sebabnya aku tak suka lama lama ronda dalam shopping mall. Hehehe....


No comments:

Post a Comment