Thursday, June 27, 2013

Senjata lama suri rumah

Tentu ramai yang kenal dgn benda ni kan?... Aku tau jugak. Tapi ape yang tertera kat kotak je la. Press cookies. Benda ni dulu sangat popular di kalangan suri rumah. Terutama time nak raya.
Beraneka jenis rupa biskut boleh dihasilkan. Ada 20 jenis bentuk acuan disediakan sekarang. Dulu aku tak pasti la berapa sebab aku cuma duduk tepi tengok je mak aku buat biskut. Hahaa...
Rasenye sekarang dah tak ramai yang guna benda ni. Kalau di kampung mungkin masih ada. Kalau di bandar rasanya...hurmm...Maklum la. Masing-masing sebuk kan. Nak biskut raya pun senang dah skang... Biskut raya skang kita panggil "kuih tunjuk". Hehe...betul tak? Eheh...eheh...
Tetiba teringat masa muda dulu...huhu....