Friday, November 20, 2015

THE HUNGER GAMES: THE MOCKINGJAY PART 2. WOW!

Salam sejahtera.

The Hunger Games: The Mockingjay Part 2. Yeah...bagi yang dah follow filem ni dari awal mesti sangat teruja kan nak tengok? Lagi2 bila penamat Part 1 sebelum ni membuatkan korang rasa tak sabar nak tau kesudahan cerita ni. Ok. Ni adalah pendapat peribadi aku tentang Mockingjay Part 2 ni. Aku ringkaskan je sebab tak pandai nak susun ayat sangat dalam bab ni. Jangan hentam aku yeee....hehehe....

Dari awal cerita sampai habis, aku rumuskan yang keseluruhan part 2 ni sangat mengecewakan. Kenapa? Sepanjang cerita ni, aku agak dalam 15 minit je scene yang aku rasa teruja. Part limpahan minyak hitam. Part dalam terowong di mana diorang kene kejar dek mutan tu...ha..part ni aku paling suka. Sebab terkejut masa mutan tu terkam minah tu sampai tersembur 'jilake'. Hahaha. Kemudian last part masa serangan pemberontak depan rumah agam. Tu jeee...
Lain2 penonton cuma dihidangkan dengan sesi 'temuramah', pengalaman Peeta ketika dalam tahanan kat Capitol dan kisah luahan hati sesama mereka. Ahai. Apa ni...??

Ending? Penonton tergelak bila Katniss pegang baby. Semacam kelakar pulak. Yelah..mungkin dah terbiasa dari mula tengok dia asyik beraksi je kan..?

Tu je la pendapat aku. Kalau aku salah SORRY ye. Korang tengok je la dulu komen kemudian. Setuju atau tak dengan pendapat aku  ni.  Dan ye aku tak baca pun novel ni. Mungkin ada yang nak kata tak baca novel memang la aku kritik. Tapi..trilogi Lord of The Ring dan The Hobbit pun aku tak baca...best je...heh heh heh...

P/s: next is star wars. Harap tak kecewa macam Mockingjay Part 2 ni.

No comments:

Post a Comment