Thursday, November 19, 2015

PADAH TAK BERSENAM.

Salam sejahtera,

Dah seminggu baru nak up entri. Dah basi kot. Tapi tak kisah la sebab nak kongsi jugak pengalaman pertama kali ni. Heee...

Nak dijadikan cerita, tiba-tiba suatu hari terdetik dalam hati ni nak tawan Bukit Broga di Semenyih tu. Dah lama niat naik daki ke atas tapi niat takat hangat-hangat taik ayam je la. Hehehe... . Plan pun last minit dan mengejut so aku takde pun training ke apa untuk dapatkan stamina. Yelahkan...tak pernah bersenam...hahaha. Aku beli kasut BARU, seluar BARU khas untuk nak panjat Broga ni!

Awal pagi Deepavali baru-baru ni, aku ke sana dengan beberapa orang member. Start naik dalam jam 7:30 pagi camtu la. Maka bermula la kisah suka duka, perit maung semua...


Pada awalnya pendakian tu tak la teruk mana. Laluan pun banyak yg mendatar sikit. Tapi makin lama permukaan buminya makin mencabar (baki yang pertama kali naik dan tak pernah bersenam macam aku). Nak kena panjat bukit-bukit kecil, kaki dah mula goyah. Tapi kontrol lagiii...mane boleh kalah dengan budak kecik tu...haaaa...


Banyak jugak la checkpoint aku. Haha. Mana taknya, kaki dah goyang...nafas tak payah cakap la. Macam nak putus dah. Jantung mula berdegup kencang, darah pun dah naik kepala sampai terasa sakit macam nak pitam dah. Member pesan jangan tunduk. Rilek kejap sampai jantung berdegup normal sikit. Lepas dah ok, aku sambung balik.


Sampai kat sini aku slowdown sikit. Memang dah pancit ko...hahaha. Tapi bila dah makin dekat, semangat tu makin kuat nak teruskan sampai atas sana. Time ni memang ramai gila. Ramai yang dah turun...sebab time ni matahari pun dah naik...atas tu pun panas..hehe.

Pendakian terakhir sebelum sampai atas memang curam. Hambeekkk...dah pancit, paksa jugak naik. Sebab apa? Sebab time aku nak naik ada sorang akak ni nak turun dengan mengendong anak dia dalam carrier kat belakang. Peh! Salute la kak. Kalau akak tu boleh takkan aku yang muda ni (konon..) tak boleh? Kan????

Akhirnya aku berjaya!!
Ni muka nak K.O ni. Tapi kontrol lagi...hehehe
Dan bila dah sampai atas, lepas dah atur balik pernafasan...maka bersantai la pulak...wahahahaha!



Cantiknya pemandangan dari atas Bukit Broga ni. Subhanallah!

Muka puas! Sambil mempromosikan baju Doodle tu. Hehehe.

Melaram berselfie dengan seni. Ceh! Hahaha

Broga...I LOVE U lah!
Lepas dah lepak-lepak kat atas tu, dalam pukul 9pagi camtu kitorang turun. Pegi cari makanan. Masa turun laju je walaupun kaki ade macam gigil-gigil sikit. Hehehe...


Kat sini la kami singgah makan di Pekan Semenyih. Nasik ayam dia sedap weiii...ramai yang beratur nak makan. Ade menu lain yang memang ramai orang nak makan tapi tak ingat apa. Hahahaha. 
Kalau nak try boleh search kat google map Nasi Lemak Kelate, Pekan Semenyih. Inshaa Allah jumpa.

Maka, pengembaraan mendaki Bukit Broga tamat dengan sakit kaki, penat tapi kenyang. Next time nak naik lagi. Kali ni nak kena training dulu. Hahahahahaha...

Terima kasih kerana sudi membaca. :D

p/s: Balik je terus mandi dan tidur. Heh!



No comments:

Post a Comment