Sunday, July 24, 2011

Terpikir kejap

Hari ni aku terdengar perbualan seorang budak kecil dengan mak nye..
Budak: ibu! ibu! nak beli bola tu boleh?
Ibu: tak payah la...kamu kaki bangku..(nada bergurau)

Budak: ??kaki adik mcm bangku ke?
Ibu: adik kan tak pandai main bola..tu kaki bangku namenye...(sambil gelak kecil)
Budak: bangku bukannye org,mmg la tak pandai main bola. tapi adik orang la bu,boleh main punye...tengok. (sambil menendang bola)...

Si ibu ngan aku2 skali tergelak...bijak punye budak....hahaha

Tapi betul gak ckp budak tu. Ape yg aku terpikir,kenape org tak pndai main bola msti dipanggil 'kaki bangku'? Kan byk lagi objek lain? Kaki meja pn boleh...kaki almari pun blh...kaki payung pn blh...kan? Camtu gak ngan 'telinga kuali'...tak dapat nk bygkan kalo telinga mcm kuali...kuali 14 inci ade...16 inci ade...kan ke berat tu?Telinga gajah pn seswai gak...Haha...''oi,ape ko tulis ni?Tulisan mcm 'cakar ayam'!''....ni lagi satu aku tak paham. Ayam mmg tak pandai menulis,tapi ade lagi haiwan yg tak tau...rimau,kucing.....heh...

bile dah ade penciptanya,then ade lak followers...mmg sesuatu tu akan jadi ikut2an...~~
___ __)llllllv