Wednesday, February 25, 2015

Sebab-sebab cas bateri wifi tak masuk...rupa-rupanya...

Salam sejahtera...

Alkisahnya...nak dijadikan cerita. Lokasi kejadian di kampung. Bateri wifi meksis aku ni dah merah...tandanya mintak dicas. Aku pun cucuk le kat charger macam biasa. Biasanya lepas cucuk dan on plug lampu jadi hijau...maknanya tengah cas la tu. Tapi kali ni merah je. Aku fikir mungkin lambat masuk kot power tu. Setengah jam kemudian, aku cek...aik..apasal tak masuk2 ni...??? Aku cabut dan cucuk balik. Tukar ke soket sebelah. Pun sama. Hampir beberapa minit jugak la buat benda tu....

Bila aku cek lagi...haa...nampak tak?? Cabel hitam tu ialah untuk wifi...putih untuk henfon. Pandai2 la pikir ape jadi. Nasib baik bapak aku tak perasan. Hahaha...cam sengal je aku tersipu malu mengenangkan tahap kelembapan mental time tu. Hahahaha....kbai.

P/s: aturkan peralatan anda dengan kemas.

No comments:

Post a Comment